Cynamonowe rollsy-moja kulinarna specjalność!

Aktualizowane
Aktualizowane

To jest mój pierwszy wypiek, który samodzielnie zrobiłam. Pyszny i jeszcze tak prosty w zrobieniu że...  😋.

 Cynamonowe rollsy



🕚 Czas przygotowania: ok. godziny


Składniki:
  • Ciasto francuskie,
  • 2 łyżki rozpuszczonego masła (można zastąpić margaryną, ale z masłem będzie smaczniejsze, chociaż bardziej kosztowne-dane z 2017r. 😆),
  • 55 g brązowego cukru (można użyć trzcinowego),
  • 2 łyżki cynamonu
  • Przyprawy; ja proponuję:
  1. 2 łyżki cynamonu i 2 łyżki przyprawy korzennej do piernika,
  2. lub szczyptę przyprawy kardamonowej, 
  3. lub którejś z mieszanek firmy Deluxe, gdy za pierwszym razem piekłam ciastka, zmieszałam kardamon z mieszanką "rum i wanilia", polecam również "imbir i skórka pomarańczowa"
  • Przyda się również trochę miodu lub sosu owocowego do polania (można jeszcze sypnąć cukrem pudrem, ale wtedy miód odpada) 
 Przygotowanie:
  • Wysmaruj ciasto rozpuszczonym masłem. Następnie posyp je cukrem i cynamonem i ulubionymi przyprawami, ale UWAGA!!! Jeżeli wybierasz kardamon, nie nasyp go zbyt dużo, gdyż jest to mocna przyprawa, a jej zbyt duża ilość może być po prostu nie smaczna...
  • Kiedy całość jest już gotowa, zacznij zwijać ciasto w roladkę (Ja osobiście proponuję zwijać wzdłuż dłuższego brzegu), a następnie potnij ją na kawałki po skosie. W ten sposób powinieneś otrzymać coś w rodzaju ślimaczków. Nie przejmuj się jeżeli są małe-w piecu się powiększą (przykład na zdjęciach na samym dole).
  • Jeżeli po zawinięciu, rollsy się rozpadają, ciasto nie chce leżeć tam gdzie powinno itp... Możesz podociskać palcami, lub użyć resztki rozpuszczonej margaryny lub masła jako kleju.
  • Teraz, wysmaruj brytfankę margaryną i poukładaj w niej ,,ślimaczki" tak, aby się nie stykały. Piecz je w piecu przez ok.25 min. w 200 stopniach Celsjusza, ale co jakiś czas spoglądaj na nie,  aby wyszły ,,Takie dobre, nie za mokre nie za suche". ...
                                                                            *       *       *
Po dwudziestu minutach wyjmij ciastka z piekarnika i:
  • Albo posyp je cukrem pudrem i polej owocowym (lub nie owocowym) sosem,
  • Albo polej płynnym miodem.
  Gdy robiłam rollsy za pierwszym razem, wybrałam tą drugą opcję, ale bardziej polecam tą pierwszą.


                                                           
A oto różnica między surowymi, a upieczonymi rollsami. Te upieczone często wyglądają jak przypalone, tylko dlatego że cynamon i przyprawa korzenna sama w sobie jest ciemna...



               
   
                                                                                                                                             

Komentarze

  1. Na pewno spróbuję<3 Dawno nic nie piekłam więc... Pozdrawiam, nazwa strony z muzyką już wysłana :33
    Luniaa

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz