Chrupiące gofry na słono, z serem i pomidorem.

Kiedy wyjeżdżamy na wakacje, zazwyczaj stoiska z goframi są wszędzie, a takie gofry łatwo można samemu zrobić w domu. Ostatnio napadła mnie mania pichcenia, upiekłam już trochę ciast, ciasteczek więc słodkie gofry nie wchodziły w grę.  A gdyby tak zrobić gofry na słono, z ulubionymi warzywami 😋?

Chrupiące gofry na słono

 



Składniki:
  • 1 szklanka (ok. 170 g.) mąki pszennej tortowej,
  • 1 jajko,
  •  0,5 szklanki mleka,
  • 1 łyżka oleju,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • szczypta soli,
  • 100 g. szynki,
  • 1 pomidor,
  • 100 g. sera żółtego.
Możecie dodać też inne ulubione składniki, np. kukurydzę, wegetę, chili, szczypiorek albo zamienić pomidora na paprykę...

Sposób przygotowania:
  1. Wszystkie suche składniki, tj. mąka, proszek do pieczenia, sól oraz olej przełożyłam do miski i dokładnie wymieszałam za pomocą łyżki. 
  2. W drugiej misce wymieszałam roztrzepane jajko i mleko. 
  3. Składniki mokre z suchymi połączyłam.
  4. Pomidora i szynkę pokroiłam w kostkę, ser żółty starłam na tarce o dużych oczkach.
  5. Pomidora, szynkę i ser dodaję do masy i ponownie dokładnie wymieszałam.
  6.  Gofrownice nagrzałam do maksymalnej temperatury.
  7. Za pomocą łyżki, masę stopniowo przekładałam do gofrownicy (Ja użyłam tej typu ,,koniczynka). Smażyłam dotąd, aż gofry nabrały chrupkości i się ładnie zarumieniły (chrupkość sprawdzałam co jakiś czas uchylając przykrywkę gofrownicy i dotykając gofrów suchym, cienkim patyczkiem).
Gofry polecam jeść na ciepło, np. z ketchupem 😀!

Smacznego 😇

~Ms. Placek💋







Komentarze