Owsianka i płatki owsiane

Ostatnio wrzuciłam przepis na Hiszpańskie Torrijas de leche, dzisiaj przyszedł czas na coś bardziej tradycyjnego 😊. Płatki owsiane są dostępne w każdym spożywczaku, są sycące i na pewno każdy z nas ma je w domu.


Niegdyś owsianka kojarzona była z szaroburą papką, dzisiaj wystarczy przybrać owocami i voilà!  Płatki owsiane są idealnym produktem na śniadanie, bo zawierają mnóstwo cennych składników pokarmowych, zawierają mało kalorii, a dzięki zawartości błonnika wypełniają żołądek, później pęcznieją i powodują uczucie sytości. Dzięki temu z łatwością możesz kontrolować swoją wagę. Jedzone na 45 minut przed treningiem – zwiększają wydolność fizyczną, i przyśpieszają metabolizm. Ponadto owies jest źródłem białka, węglowodanów, błonnika i soli mineralnych, codziennie spożywany poprawia pamięć i koncentrację, a dzięki zawartości witamin B6 i B1 przeciwdziała zmęczeniu. Owsianka jest również wskazana dla cukrzyków, ponieważ wyrównuje ona poziom cukru i insuliny w organizmie. Płatki owsiane poprawiają również pracę jelit i chronią przewód pokarmowy. 



Jak w kilku prostych krokach zrobić owsiankę:

  1. Do garnka wlej wodę, kiedy zacznie wrzeć dodaj płatki owsiane. Mieszaj co jakiś czas dotąd, aż płatki wsiąkną całą wodę.
  2. Przełóż do ulubionej miski i dodaj ulubione dodatki (Np. borówki, truskawki, banany, czekolada, masło orzechowe, bakalie, migdały).
Gotowe! Do owsianki idealnie pasuje filiżanka ulubionej kawy lub dobrego soku owocowego😌.

Oprócz owsianki, płatki owsiane są prze ze mnie często wykorzystywane do...

Placków owsianych


Ja je robiłam tak:
Do miski wsypałam ok. garść płatków owsianych, wlałam roztrzepane wcześniej jajko, całość wymieszałam do połączenia się składników. Uzyskaną papkę nakładałam łyżką na patelnię, na której wcześniej roztopiłam masło klarowane (doskonale się sprawdzi również olej kokosowy).

Placuszki owsiane można też robić np. z dodatkiem banana: rozgnieć owoc i wymieszaj go z porcją płatków i jajkiem. Smaż tak samo jak robiłam to ja z plackami bez banana.

Uważam że takie placki najlepiej jest popić sokiem owocowym, najlepiej pomarańczowym.



Mam nadzieję że przepisy przypadną wam do gustu.  Piszcie w komentarzach jak wam wyszło 😋.

Papatki!

~Ika




*Źródło

Komentarze