Prosty omlet śniadaniowy

Szukając przepisów na śniadania, natknęłam się na omlet. Pewnie źle przeczytałam przepis, bo zrozumiałam że trzeba będzie ubić białka i coś tam jeszcze... Co się okazuje: omlet to nic trudnego, każdy kto umie zrobić jajecznicę, nie powinien mieć problemów z usmażeniem omleta.


Omlet Śniadaniowy





Składniki na 1 omlet:
  • 2 jajka, 
  • masło klarowane do smażenia,
  • ulubione dodatki, typu: pomidor, szynka, ser żółty, szczypiorek, cebula,
  • sól, pieprz, wegeta lub inne przyprawy do smaku.

Ponadto:
  • Patelnia,
  • trzepaczka do jajek lub widelec,
  • miska lub inne naczynie do trzepania jajek
Przygotowanie:
  1. Jajka wbiłam do miski, roztrzepałam trzepaczką na jednolity kolor.
  2. Na patelni rozpuściłam masło, wlałam roztrzepane jajka, przykryłam pokrywką na ok. minutę, po tym czasie ułożyłam na nich ulubione dodatki, popieprzyłam, posoliłam i ponownie przykryłam pokrywką aż do roztopienia się sera.
  3. Po minucie lekko potrząsałam patelnią,  sprawdzając czy omlet się zsuwa. Przełożyłam na talerz, przyprawiłam wegetą. 
~Smacznego 😘

Komentarze